۱۳۹۱ آذر ۶, دوشنبه

اطلاعیه پژاک در حمایت از فلسفه عاشورا درتشیع سرخ انقلابی (مجاهدین خلق):




اطلاعیه پژاک در حمایت از فلسفه عاشورا درتشیع سرخ انقلابی (مجاهدین خلق):

مرکز مطبوعات پژاک: تشیع مذهب اعتراض و عصیان است 
به همین جهت بایستی تشیع راستین را ایدئولوژي و مذهبی قلمداد کرد که هدف و آرمان اساسی‌اش را آزادی و انسان‌سازی قرار داده است. جهت‌گیری سیاسی٬ اجتماعی و اقتصادی‌ شیعه بدان رنگ و صبغه‌ای چپ‌گرا و سوسیالیستی در معنای واقعی کلمه بخشیده و همین امر سبب شده که تمامی اقشار ستمدیده و مظ
لوم آن را نمود و تجسم عینی طبقه‌ی خویش بدانند.


مرکز مطبوعات «حزب حیات آزاد کردستان, پژاک» به مناسبت روز عاشورا, در خصوص اوضاع کنونی ایران و ملت‌های داخل این کشور و همچنین بهاری از قیام و انقلاب که در این سرزمین در راه است, بیانیه‌ای صادر کرده و اهمیت مرحله کنونی سیاسی و مبارزات را به واقعیت‌های انقلابی‌گری ملت‌های ایران عطف می‌دهد. و جوهر مذهب شیعه را قیام می‌داند. این مرکز می‌گوید:« نوع گرایش راست‌گرای شیعی در نظام جمهوری اسلامی ایران به ذروه‌ی خویش رسید و در آن تنها چیزی که از شیعه ماند ظاهری بود با درون‌مایه‌ای قدرت‌گرا و مردم‌ستیز.»


«تشیع مذهب تظلم‌خواهی بود»



مرکز مطبوعات پژاک ضمن اشاره به وضعیت حساس کنونی ایران که در گیرودار انقلاب مردمی دیگری است, تشیع را مذهبی می‌داند که از ابتدا برای رفرم ظهور کرد, و می‌گوید:«تشیع مذهبی است که سنگ بنایش را حقیقت و عدالت و جوهره و روحش را حقیقت اسلام نخستین تشکیل می‌دهد. جهت‌گیری شیعه به‌منزله‌ی نوعی حزب در برابر اسلام راستگرا و قدرت‌گرا از همان آغاز موجب شد تا آنانی که عدالت٬ آزادی و جمع‌گرایی را سرلوحه‌ی حیات خویش قرار داده بودند٬ تحقق آرمان‌های خویش را در این حزب ببیند. از این نظر بایستی آن را نماینده‌ی تمام‌عیار طبقه‌ی ستمدیده و عدالت‌خواه در طول چندین سده عنوان کرد. رویکرد و نگرش تشیع نسبت به اسلام‌ سیاسی راستگرا و تمامی آنانی که با نام قرآن و سنت تداوم‌گر نظام قیصری و خسروانی بودند٬ از آن مذهب اعتراض و عصیان ساخت. و اعتراض و عصیانش نمود راستین آزادی٬ یگانه کلمه‌ای بود که از انسان انسان می‌ساخت. به همین جهت بایستی تشیع راستین را ایدئولوژي و مذهبی قلمداد کرد که هدف و آرمان اساسی‌اش را آزادی و انسان‌سازی قرار داده است. جهت‌گیری سیاسی٬ اجتماعی و اقتصادی‌ شیعه بدان رنگ و صبغه‌ای چپ‌گرا و سوسیالیستی در معنای واقعی کلمه بخشیده و همین امر سبب شده که تمامی اقشار ستمدیده و مظلوم آن را نمود و تجسم عینی طبقه‌ی خویش بدانند. از این نظر می‌توان آن را اسلام انقلابی در برابر ضدانقلاب طبقه‌ی متوسط و اسلام‌نما نیز عنوان کرد. اسلامی که در طول هشت قرن در برابر تمامی نظامهای استبدادی به مقاومت و ایستادگی پرداخت و امام حسین که پیشوای آزادی‌خواهان و حق‌طلبان است اوج این مقاومت٬ ایستادگی و مظهر همیشه زنده‌ی برابر‌ی‌خواهی است».



«شیعه را از حقیقتش دور ساختند»



مرکز مطبوعات پژاک همچنین ضمن تذکر به کژروی‌هایی که مذهب را به انحراف برده و از جوهره آزادیخواهی دور ساخته, می‌افزاید:«آزادی‌خواهی‌٬ مساوات‌طلبی و حقیقت‌جویی شیعه که حالت عینی خویش را در شخصیت امام حسین و یارانش می‌یافت پس از گذشت هفتصد سال٬ روح عدالت‌جویی و آزادی‌خواهی را به میزان بسیاری از دست داد و با ضدانقلاب صفوی از حالت یک نهضت چپ٬ انقلابی و مردم‌گرا دور گردید. از این پس بود که شیعه با گرایش به راست و مبدل شدن به مذهبی رسمی در تضاد با ماهیت حقیقی خویش قرار گرفت و تمامی دولت‌مردانی که سنگ شیعه و اهل بیت را به سینه می‌زدند٬ به رغم دیدگاه ایده‌آل خویش٬ در رفتار و اخلاقشان به‌تمامی ماتریالیست و دنیاگرا بودند. این نوع گرایش راست‌گرای شیعی در نظام جمهوری اسلامی ایران به ذروه‌ی خویش رسید و در آن تنها چیزی که از شیعه ماند ظاهری بود با درون‌مایه‌ای قدرت‌گرا و مردم‌ستیز. به‌علاوه جمهوری اسلامی به‌منزله‌ي دولت‌ـ ملتی شیعی نوعی از ملی‌گرایی شیعی را ترویج داد که نه‌تنها هیچ سنخیتی با عدالت٬ مردم‌گرایی و خلق‌گرایی شیعه‌ی علوی ندارد بلکه به شدت تک‌گرا٬ مرکزگرا و یکدست‌ساز است و از این نظر نمی‌توان تفاوت چندانی مابین آن و یک دولت‌ـ ملت سکولار و پوزیتیویست مشاهده کرد».



«ایمان به آزادگی»



مرکز مطبوعات پژاک در خاتمه آزادیخواهی را والاتر از دین‌پرستی می‌داند و می‌گوید:«به‌عنوان حزب حیات آزاد کوردستان(پژاک) بر این باوریم حقیقت شیعه‌ی علوی پس از گذشت سده‌ها هنوز که هنوز است با تمامی وجود در میان شیعیان راستین که مظهر واقعی خودآگاهی٬ عصیان و اعتراضند به حیات خویش ادامه می‌دهد. با ایمان به اینکه آزادگي والاتر از دين‌گرايي است و پيروز خواهد شد، در آستانه‌ی عاشورای حسینی٬ شهادت امام حسین و یارانش را به تمامی شیعیان راستین جهان تسلیت عرض می‌نماییم.» 
آژانس خبری فرات ANF
16:39 / 25 نوامبر 2012

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر