۱۳۹۱ آذر ۴, شنبه

پژاک: پشتیبانی از دستاوردهای خلقمان در غرب کردستان وظیفه‌ ملیمان است ANF




پژاک: پشتیبانی از دستاوردهای خلقمان در غرب کردستان وظیفه‌ ملیمان است ANF
08:11 / 24 نوامبر 2012 
مرکز خبر - کوردیناسیون «حزب حیات آزاد کردستان, پژاک» درخصوص حملات گروه‌های مزدور در شهر سرکانی غرب کردستان به شهروندان آن شهر و به منظور اعلام حمایت از مردم کرد و همچنین «واحدهای مدافع خلق» در آن بخش از کردستان, بیانیه‌ای مکتوب صادر کرد. پژاک می‌گوید:« ارتش ترکیه به منظور ممانعت از گسترش دستاوردهای حاص
له از غرب به شمال کردستان و همچنین برای گرفتن انتقام تاریخی خود از سوریه و متحقق ساختن اهداف غربی‌ها که نمایندگی آنها در منطقه را برعهده دارد, به آن حملات دست زده است.»



پژاک طی بیانیه خود ضمن محکوم ساختن این حملات, می‌گوید:«همانطور که افکار عمومی مطلع است, در چندروز گذشته شهرستان سرکانی در غرب کردستان, مورد هدف حملات وحشیانه مشترک ارتش ترکیه و مزدورانی قرار گرفت که شماری از شهروندان مدنی آن شهر را قتل‌عام و شماری را هم زخمی کردند. در حقیقت این حملات به این معناست که اشغالگران کردستان, چه ترک, چه عرب و چه کردهای مزدور چشم دیدن استقلال حقیقی خلق‌کرد در غرب کردستان را ندارند. کردها در غرب کردستان بیش از یک سال است که سیستم خاص خود را برقرار ساخته و سرنوشتشان را خود رقم زده‌اند. همچنین می‌خواهد از لوث وجود اشغالگران پاک شود, اما در این میان ارتش ترک , سوریه و گروه‌هایی از همپیمانان کرد که اصلی‌ترین دشمن کردها هستند, به طرح توطئه‌هایی برای نابودی استقلال و آزادی کردها با پیشاهنگی «حزب اتحاد دموکراتیک» , دست زدند.»


کوردیناسیون پژاک در ادامه با اشاره به سیستم‌های اشغالگر در منطقه که با نابودی روبرو هستند, اذعان‌می دارد:« در ارتش ترکیه به منظور ممانعت از گسترش دستاوردهای حاصله از غرب به شمال کردستان و همچنین برای گرفتن انتقام تاریخی خود از سوریه و متحقق ساختن اهداف غربی‌ها که نمایندگی آنها در منطقه را برعهده دارد, به آن حملات دست زده است. بدون شک نیرومندی کردها در هر بخش از کردستان به معنی کوتاه شدن مدت عمر اشغالگران آن و سیستم هژمونی جهانی است. زیرا کردها در قرن بیست‌و یکم صاحب عقلیت مدرنیته دموکراتیک است که مخالف ذهنیت و عملکردهای سیستم مدرنیته کاپیتالیستی است. »



پژاک در خاتمه حمایت از غرب کردستان را وظیفه‌ای ملی می‌داند و ضمن فراخواندن همه ملت‌های داخل غرب کردستان به اتحاد, می‌افزاید:«ما همچو «حزب حیات آزاد کردستان, پژاک» ضمن محکوم کردن این حملات و توطئه‌های پشت پرده آنها, شهادت فرزندان کرد طی آن درگیری‌ها را به خلقمان در غرب کردستان و تمامی خلق کرد, تسلیت می‌گوییم. هرچند «واحدهای مدافع خلق» انتقام آنها را گرفته‌اند, اما بایستی خلق‌کرد در شرق کردستان هم از خلق‌مان در غرب کردستان قاطعانه حمایت کند. زیرا همانطور که می‌دانیم, اولین شهید حزبمان , پژاک, «دکتر نوزاد کومار» اهل غرب کردستان می‌باشد و دهها شهید گرانقدر دیگر از آن بخش در شرق کردستان در راه آزادی خلقمان جانشان را فدا کرده‌اند. ما همچو پژاک و خلق‌کرد در شرق کردستان به غرب کردستان مدیونیم و یکی از وظایف ملی‌مان هم ایجاد اتحاد و حمایت از آنهاست. بازهم از همه احزاب و طرف‌ها و ملت‌های دیگر سوریه و غرب کردستان می‌خواهیم که فریب توطئه‌های نیروهای منفعت‌پرست در منطقه را نخورند و مدام گام‌هایی در راستای ایجاد اتحادی باشد جهت آزادی غرب کردستان و سوریه.»




//////////////////////
شه‌ڕی پێنج رۆژه‌ی سه‌رێکانی نیشانه‌ی یه‌کێتی نه‌ته‌وه‌یی و گه‌لانه‌

ANF 
سه‌رێکانی - 



له‌ شاری سه‌رێکانی رۆژئاوای کوردستان گرووپه‌ چه‌ته‌کان هێرشیان برده‌ سه‌ر شاره‌که‌، له‌سه‌رجه‌م نه‌ته‌وه‌کان و دانیشتوانی شاره‌که‌ پشتیونی له‌ یه‌کینه‌کانی پاراستنی گه‌ل(YPG) کرا و له‌ کۆتاییدا گرووپه‌ چه‌ته‌کان ناچار کران که‌ داوای ئاگربه‌ست بکه‌ن. هه‌روه‌ها ژماره‌یه‌کی زۆر له‌و گه‌نجانه‌ی که‌ له‌ ناو ئه‌و گرووپانه‌دابوون، به‌شداری ریزه‌کانی YPG بوون و له‌ دژی چه‌ته‌کان شه‌ڕیان کرد. ئه‌و به‌رخۆدانی (5) رۆژه‌ی گه‌لانی شاره‌که‌ش وه‌کو''نیشانه‌ی یه‌کێتی نه‌ته‌وه‌یی و یه‌کێتی گه‌لان'' به‌ ناو کرا.


ده‌رباره‌ی شه‌ڕی دوێنێ و به‌ گشتی شه‌ڕی (5) رۆژه‌دا، چه‌ند زانیارییه‌کی تری گرنگ به‌ ده‌ستمان گه‌یشتوه‌. به‌ پێی ئه‌مه‌ش له‌ شه‌ڕوپێکادانه‌که‌ی دوێنیدا، له‌ گرووپی به‌ ناوی ''جه‌به‌ل ئه‌لزه‌وییه'' که‌ له‌ شاری ئیدلیب هاتبوو که‌سێک و له‌ لیوای ''ئه‌لته‌وحید''یش (3) که‌س کوژراون. ئه‌و گرووپه‌ برینداره‌کانیشیان ده‌ربازی تورکیا کردوه‌.



زانرا که‌ گرووپی رۆژی یه‌که‌م، واته‌ 19 ی مژدار(تشرینی دووه‌م) که‌ له‌ دژی YPG شه‌ڕیان کردوه‌، جه‌بهه‌ی ئه‌لناسرا، غروبا ئه‌لشام، لیوا ئه‌لمه‌شعه‌ل ته‌مۆ بووه‌. ده‌ستنیشانکرا که‌ له‌ دوای شه‌ڕوپێکادانه‌کاندا که‌ تا ئێواره‌ی ئه‌و رۆژه‌ به‌رده‌وامیکردبوو، ئه‌و گرووپانه‌ داوای ئاگربه‌ستیان کردوه‌، به‌ڵام له‌ رۆژی 20 ی مانگ (2) گرووپی چه‌ته‌ی جیاواز به‌ ناوه‌کانی'' لیوای ''ئه‌لته‌وحید و جه‌به‌ل ئه‌لزه‌وییه'' ده‌ربازی ناو شاره‌که‌ بوونه‌ و جارێکی تر شه‌ڕوپێکادان ده‌ستیپێکردوه‌.



نیشانه‌ی یه‌کێتی



له‌ شه‌ڕی (5) رۆژه‌دا، هه‌روه‌ها هه‌ند له‌ گرووپه‌کانی ''هاوریزه‌کانی کورد'' که‌ پێشتر له‌گه‌ل به‌رهه‌ڵستکارانی سوریا بوون، له‌و گرووپانه‌ جیابوونه‌ته‌وه‌ و به‌شداری ریزه‌کانی YPG بوون. راگه‌یه‌ندرا که‌ ناوی ئه‌و که‌سانه‌ له‌ رۆژانی داهاتوودا بۆ رای گشتی ئاشکرا ده‌کرێت.



پشتیوانی گه‌لانی کورد، عه‌ره‌ب، ئه‌رمه‌نی و ئاسوری له‌ هێزه‌کانی YPG و به‌شداری ئه‌و که‌سانه‌ی که‌ له‌ گرووپه‌ چه‌ته‌کان جیابوونه‌ته‌وه‌، وه‌کو'' نیشانه‌ی یه‌کێتی نه‌ته‌وه‌یی و یه‌کێتی گه‌لان'' به‌ ناو کرا''.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر