۱۳۹۱ مرداد ۲۸, شنبه

گەریلاکان هیزی پاراستنی گەل لە ناو گەلدان لە گەل پارلەمانتارەکاندا کو دەبنەوە


گەریلاکان هیزی پاراستنی گەل لە ناو گەلدان لە گەل پارلەمانتارەکاندا کو دەبنەوە


آمریکا حزب الله را در فهرست سازمان های تروریستی قرار داد

صدای آمریکا : آمریکا، گروه حزب الله را به دلیل کمک به اقدامات بی رحمانه دولت بشار اسد در سوریه در فهرست سازمان های تروریستی قرار داده است. از آغاز اعتراض های صلحجویانه ضد دولتی در مارس ٢٠١١ نزدیک به ٢٠هزار سوری کشته شده اند و رژیم به استفاده بی امان از زور علیه مردم ادامه می دهد.

دیوید کوهن، معاون وزارت خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی در بیانیه ای گفت " پشتیبانی گسترده حزب الله از سرکوب خشونت بار مردم سوریه ، ماهیت واقعی این سازمان تروریستی و حضور بی ثبات کننده آن در منطقه را آشکار می سازد. مدت ها پس از سقوط رژیم اسد، مردم سوریه و تمام جامعه جهانی به یاد خواهند داشت که حزب الله، و حامی آن ایران، به رژیم در کشتن سوری های بی گناه کمک کردند."

بیانیه وزارت خزانه داری یاد آور می شود حزب الله حمایت از دولت سوریه را با مقامات سوری و نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، که مسئول عملیات خارجی است، هماهنگ می کند. ایران، ده ها سال حامی اصلی حزب الله بوده و اسلحه، آموزش، مواد منفجره و نیز کمک های سیاسی ، دیپلماتیک و سازمانی برای آن فراهم آورده است.

وزارت خزانه داری گفت ادامه همکاری نیروی قدس با حزب الله، نشان می دهد ایران و سوریه از منابع نظامی و کارگزاران تروریست خود برای خشونت علیه مردم سوریه و محروم ساختن آنها از آرمان های دمکراتیک مشروع استفاده می کنند.

تصمیم آمریکا به گنجاندن حزب الله در فهرست سازمان های تروریستی به دلیل فعالیت های ویرانگر در سوریه هر نوع دارایی را که ممکن است این گروه در حوزه قضایی امریکا داشته باشد مسدود می کند.

دانیل بنجامین، هماهنگ کننده امور ضد تروریستی وزارت امور خارجه آمریکا، نیز می گوید درگیری حزب الله در ماه های اخیر به سوریه یا منطقه محدود نبوده است و مانند ایران، در کمپین تروریستی رو به گسترشی در سراسر جهان شرکت داشته و
باتوطئه های تروریستی در تایلند، آذربایجان، مصر و قبرس ارتباط داشته ست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر