۱۳۹۱ فروردین ۱۸, جمعه

یدیو، سەروک بارزانی ل ئەمریکا، گەر بەغدا ب ئەڤی شێوەیێ نها سەرەدەریێ دەگەل مەدا دا بکەتن ئەم دێ زڤرین بو دەنگی ملەتێ خو

یدیو، سەروک بارزانی ل ئەمریکا، گەر بەغدا ب ئەڤی شێوەیێ نها سەرەدەریێ دەگەل مەدا دا بکەتن ئەم دێ زڤرین بو دەنگی ملەتێ خو


ڤیدیو، سەروک بارزانی ل ئەمریکا، گەر بەغدا ب ئەڤی شێوەیێ نها سەرەدەریێ دەگەل مەدا دا بکەتن ئەم دێ زڤرین بو دەنگی ملەتێ خو

ەیمانگەها واشنتون یا سیاسەتا روژهەلاتی ل ئەمریکا مێهڤانداریا بەرێز مسعود بارزانی سەروکێ کوردستانێ کر ، سەروکێ کوردستانێ پەیڤەک پێشکێشکر تێدا چەندین بابەتێن گرێدایی رەوشا کوردستانێ و دەڤەرێ باس کرن دیسان بەرسفا پسیارێن روژنامەنڤێس و مێهڤانێن ئامادەبویی دا ..ژبو گوهداریکرنا هەمو گوتارا سەروک بارزانی ل ڤێ گرتەیا ڤیدیویی تەماشە بکەن




///////////////////
دەولەتی عیراق بەرۆ دیکاتۆرێت دەچێت و کورد دەبێت یەک دەنگ بێت
--------------------------------------------------------
هشدار شدید الحن فرمانده ستادمشترک ارتش اسرائیل به رژیم ایران و عوامل تروریستی وابسته به رژیم ایران

هشدار بنی گنتس: پاسخ هر گونه ترور ایرانی را
با هدف قرار دادن تهران می دهیم
گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل-  رییس ستاد کل ارتش اسرائیل، ژنرال بنی گنتس اعلام کرد که از این پس هرگونه اقدام تروریستی که در برون مرز از سوی عوامل جمهوری اسلامی ایران علیه اسرائیل صورت پذیرد، دولت اورشلیم نیز به شدت پاسخ آن را خواهد داد و حتی تهران را هدف قرار خواهد داد.
وی که به مناسبت عید "پسح" در میان فرماندهان ارتش سخن می گفت، افزود: در صورتی که از جانب نوار غزه یا صحرای سینای خاک اسرائیل هدف قرار گیرد نیز، ارتش این کشور حماس را مسئول خواهد شناخت و نسبت به آن واکنش نشان می دهد. به گفته ژنرال گنتس، هر حمله ای از خاک لبنان نیز به حساب حزب الله گذاشته می شود و آن گروه است که مجازات خواهد شد.
رییس ستاد کل ارتش اسرائیل تأکید کرد هر که بخواهد نیروهای ارتش را چه از دور چه از نزدیک آزمایش کند، خود را در برابر یک سپاه پیشرفته خواهد دید که به خوبی قادر است از اسرائیل دفاع کند و هر دشمنی را شکست دهد. وی در اشاره به رویدادهای تروریستی اخیر در هند، تایلند و گرجستان علیه دیپلمات های اسرائیلی گفت: به تازگی شاهد فعالیت های تروریستی در چند نقطه دیگر جهان بودیم که جان افراد بی گناه را گرفت و می دانیم منبع این فعالیت ها از کجا است و آنهایی که برای آسیب رساندن به جان یهودیان در هر نقطه جهان تروریست می فرستند و به توطئه دست می زنند، باید بدانند که ارتش اسرائیل سرانجام به حساب آنها خواهد رسید.
-----------------------------------

سامانه موشکی در خلیج فارس و احتمال حمله نظامی

رادیو آلمان: رئیس کمیسیون امور بین‌الملل دومای دولتی روسیه یکی از نشانه‌‌های احتمال حمله نظامی به ایران را تلاش برای ایجاد یک سپر دفاع موشکی در خلیج فارس دانست.

الکساندر پوشکوف، رئیس کمیسیون امور بین‌الملل دومای دولتی روسیه گفت که جمهوری اسلامی ایران باید استقرار سپر دفاع موشکی توسط کشورهای عربی حاشیه‌ی خلیج فارس را هشداری برای خود تلقی کند. پوشکوف این تصمیم را علامتی برای تدارک یک رویارویی نظامی با ایران دانست.

به گزارش ریانووستی، رئیس کمیسیون روابط خارجی دومای دولتی روسیه در این باره گفت: «هدف از ایجاد یک چنین سامانه‌ی دفاع موشکی در این است که در صورت یک ضربه احتمالی نظامی از میدان‌های نفتی محافظت شود.»پوشکوف افزود که از نظر سیاسی این علامتی است در جهت تأیید یک ضربه‌ی احتمالی نظامی به ایران.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر